پرویز مظلومی: فردوسی‌پور سوال فنی نمی‌پرسد
نوشته شده توسط : alireza


پرویز مظلومی پنج‌شنبه در زادگاهش آبادان مقابل نفت این شهر قرار می‌گیرد. تقابلی که برای او و همکارانش بسیار پراهمیت است. سرمربی استقلال در حالی 3 روز دیگر برابر نفت قرار خواهد گرفت که هنوز پرسش‌های بی‌پاسخی درباره بازی با راه‌آهن وجود دارد. یک روز بعد از بازی خیلی سعی کردیم با پرویز خان حرف بزنیم اما سرمربی استقلال نتوانست در گفت و گو با ما شرکت کند. ظهر دیروز هنگام عزیمت مظلومی به سوی شهر مقدس قم اما فرصتی دست داد تا او را سوال پیچ کنیم...

شنیدیم راهی مسجد جمکران شدید؟
بله، همین الان که با شما حرف می‌زنم در اتوبان تهران – قم هستم.
بعد از دربی هم به مسجد مقدس جمکران رفتید. علت خاصی دارد؟
علت خاصی ندارد. برای دل خودم این کار را انجام می‌دهم. زمانی هم که در کرمان بودم مسجدی بود به نام صاحب زمان که من هر از گاهی آنجا می‌رفتم. در مشهد هم که آقا علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) بود و گاهی می‌رفتم حرم و با خودم خلوت می‌کردم.
این مسائل در نتیجه‌گیری شما تأثیر می‌گذارد؟
همانطور که گفتم من برای خودم این کار را انجام می‌دهم. خیلی‌ها هم هستند که به این مسائل معتقد هستند اما من هیچ وقت فکر نکردم که با این کارها می‌توان نتیجه گرفت.
پس چه دلیلی دارد که این کار را می‌کنید؟
اینجور کارها در موفقیت انسان‌ها تأثیرگذار است، البته اگر انسان خودش تلاش کند و زحمت بکشد. من همیشه به بازیکنانم گفتم باید زحمت کشید و در کنارش معنویات را هم داشت. اگر زحمت نکشیم اینجور کارها تأثیری در موفقیت انسان‌ها نمی‌گذارد. به نظرم رفتن به مکان‌های مقدس وقتی تأثیر می‌گذارد که انسان خودش هم برای نتیجه‌گیری تلاش کند.
استقلال مقابل راه‌آهن موقعیت‌های آنچنانی نداشت و این برای تیمی که مبعلی و جباری را کنار هم دارد اندکی غیرقابل هضم است.
موقعیت‌های ما آنچنان هم کم نبود. همان طور که دیدید راه‌‌آهن فوتبال خوبی ارائه کرد. آنها تیم دست و پا بسته‌ای نبودند اما استقلال از کمترین موقعیت‌هایش بیشترین بهره را برد.
دوست ندارید مثل بازی‌های قبل صاحب موقعیت‌های زیادی شوید؟
ما دنبال این نیستیم که به حریفان 10 گل بزنیم. همه تیم‌ها مقابل ما انگیزه دارند. تلاش ما این است که فوتبال تهاجمی بازی کنیم اما با منطق. وقتی از حداقل فرصت‌ها بیشترین فرصت را صاحب می‌شویم خیلی راضی‌کننده است.
وقتی برهانی در ترکیب استقلال نیست کمتر صاحب موقعیت تک به تک می‌شوید.
بله، بودن آرش در استقلال خیلی تأثیرگذار است. آرش جزو بازیکنان خوب فوتبال ما است.
جذب قادر حسن ارتباطی با این سوال دارد؟
قادر حسن بازیکن سرعتی است اما باید تست فنی بدهد بعد قراردادش را امضا کنیم. قادر حسن با باشگاه قرارداد بسته اما هنوز قراردادش را ثبت نکردیم. او تست فنی می‌دهد بعد قراردادش نهایی می‌شود. اگر همان بازیکنی باشد که تصور می‌کنیم می‌تواند سرعت ما را در خط حمله بیشتر کند.
بعد از بازی با راه‌آهن در یک مصاحبه تلویزیونی حاضر شدید که یک سوال به ماجرای طالب‌لو و محمدی اختصاص داشت.
متأسفانه برخی مجریان تلویزیونی به جای پرسش سوال‌های فنی به حاشیه‌ها می‌پردازند. این رفتارها درست نیست. استقلال بازی‌اش را برده است و وقتی چنین سوال‌هایی می‌شود ما به برخی مسائل شک می‌کنیم. چه دلیلی داشت عادل فردوسی‌پور آن سوال را از من بپرسد؟
یعنی بالاجبار به این سوال پاسخ دادید؟
خودم را مقابل مردم خیلی کنترل کردم که توانستم به آن سوال پاسخ دهم چون این سوال خیلی بی‌ربط بود. به خاطر همین چیزها است که از بچه‌ها خواستیم پس از بازی با گزارشگران صحبت نکنند چون عموماً سوال‌های حاشیه‌ای پرسیده می‌شود و بازیکنان در حالی که هنوز عرق‌شان خشک نشده ممکن است پاسخی دهند که بعداً پشیمان ‌شوند. فکر می‌کنم ممنوع‌المصاحبه کردن بازیکنان پس از بازی کار عاقلانه‌ای است.
در بازی با راه‌آهن به نظر می‌رسید داوران اندکی به نفع حریف سوت می‌زنند.
این هم حاصل هجمه‌ای بود که پس از بازی با پرسپولیس به وجود آمد اما ما احترام می‌گذاریم چون همیشه گفته‌ایم داور هم جزو دایره بازی است. داور یک انسان است و باید یک لحظه سوت بزند.
پنج‌شنبه باید در آبادان مقابل نفت بازی کنید.
خیلی خوشحالم که می‌خواهم به همشهری‌هایم سر بزنم.
چند روز پیش گفته شد شاید این بازی بدون تماشاگر برگزار شود اما بعد اعلام کردند که تماشاگران آبادانی محروم نیستند.
خدا نکند بازی در آبادان بدون تماشاگر باشد. دوست دارم در شرایطی مقابل تیم شهرم قرار بگیرم که تماشاگر روی سکو باشد.
اما بعضی از هواداران آبادان رفتاری انجام می‌دهند که زیبنده محیط ورزش نیست.
قبول دارم که یک عده همیشه در همه جا دردسرساز می‌شوند اما کلیت هواداران نفت مردمی خونگرم، باادب، با اخلاق و مؤدب هستند. امیدوارم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هم هواداران آبادانی را ببخشد. من هم از همشهری‌هایم که خیلی دوست‌شان دارم می‌خواهم رفتار جوانمردانه داشته باشند تا محروم نشوند





:: موضوعات مرتبط: خبر های تیم ما , ,
:: بازدید از این مطلب : 809
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : 11 آبان 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: